Vaša korpa
Istrazivanja > Ovsene mekinje i pahuljice Fortin

Ovsene mekinje i pahuljice Fortin

Da li vam se dešava ponekad da jednostavno nemate vremena za doručak? Ili, zbog dnevnog užurbanog ritma pojedete nešto na brzinu ili iz pekare? A posle toga, niti ste siti kako treba, niti je želudac “podmiren“ na adekvatan način, a vaša linija i zdravlje trpe. I sami shvatate da grešite i da, ako već posao i obaveze ne možete da izbacite iz života, morate promeniti svoje navike. Za početak – doručak. Nutricionisti kažu da je najbitniji obrok u toku dana. Ne valja ga izbegavati, nije dobro ni samo ga „odraditi“, a opet ništa nećete dobro za svoj organizam učiniti ako kupite masne pite ili bureke, uz opravdanje da će „vas držati sitim ceo dan.“


Kako onda uskladiti manjak vremena i zdravu ishranu?

Rešenje je i jednostavno i lakše nego što ga, verovatno, i zamišljate. Srećom, na našem tržištu postoje žitarice koje poseduju rastvorljiva biljna vlakna koja upijaju tečnost i pospešuju probavu i ubrzavaju metabolizam. Uvedite za početak jedan obrok u toku dana koji će sadržati ovsene (zobene) mekinje ili pahuljice nemačke kompanije Fortin i učinite malu promenu u dnevnom ritmu, ali veliku za svoje zdravlje.

Zbog čega su ovsene mekinje Fortin toliko posebne?

Ovas ili zob (Avena Sativa) je jednogodišnja biljka koja pripada žitaricama čiji se počeci vezuju za bronzano doba i Bliski Istok. Oduvek je u većoj ili manjoj meri bila zasenjena od strane pšenice i ječma, ali se u poslednje vreme njen značaj sve više ističe prvenstveno zbog bogatih nutritivnih svojstava.

Danas se najčešće proizvodi u obliku brašna, griza, pahuljica i mekinja. Unazad nekoliko godina naučna istraživanja su ovas svrstali medju jednu od najzdravijih žitarica, koja povoljno utiče na brojne tegobe i prevenira ih, ali i ima veoma pozitivan efekat u procesu mršavljenja. U ljudskoj ishrani su najzastupljenije kao pahuljice, ali i kao manje poznate – mekinje.

Mekinje su, u stvari, omotač zrna ovsa i predstavljaju spoljašnji tvrdi sloj. Upravo zato su i najbogatije vlaknima, koja su uglavnom rastvorljiva. Sadrže 4 puta više beta-glukana i drugih rastvorljivih vlakana u odnosu na pšenične ili pirinčane mekinje. Ova vlakna mogu da upiju i 25 puta više vode od svoje težine. Ovim putem se sa relativno malom količinom mekinja stvara poveća količina materije koja ispunjava želudac i tako se obezbedjuje osećaj sitosti.

Ovsene mekinje poseduju sposobnost i da blokiraju preteran unos kalorija u crevima, zahvaljujući, pre svega sluzavoj materiji koju stvara beta-glukan. Ona apsorbuje odredjeni deo amino-kiselina, masnih kiselina i ugljenih hidrata koji je razložen i pretvara ga u pulpu koja se izbacuje putem stolice. Tako se odstranjuju kalorije iz organizma umesto da budu zadržane.

       

Čuvari dobrog zdravlja i pozitivne energije

Ako konzumirate samo dve supene kašike ovsenih mekinja Fortin u toku dana, ne samo da ćete izgubiti višak kilograma, već ćete sniziti holesterol, prevenirati potencijalni dijabetes ili moguć razvoj raka debelog creva. To su samo neke od pozitivnih efekata ovih čudotvornih mekinja. Podjednako su delotvorne i u ovim slučajevima:

  • za podsticanje proizvodnje eritrocita (crvenih krvnih zrnaca)
  • kod jačanja mišićne i koštane mase
  • za izdržljivost organizma
  • za moždane funkcije
  • kao prevencija za pojavu artritisa i reumatizma kod starijih osoba
  • preveniraju pojavu astme kod dece
  • podstiču mršavljenje
  • kao regulator nesanice kada se konzumiraju kao večernji obrok
  • za regeneraciju kože i kose
  • za poboljšanje rada celokupnog imunog sistema
  • kao preventiva za pojavu raka dojke

Ovsene mekinje su odličan izvor vitamina B1, B2 i E, cinka, kalijuma, magnezijuma, bakra i gvoždja.

Posle svih ovih nabrojanih dobrih strana mekinja, prava je šteta ne započeti dan tako što ćete ih potopiti u jogurt i dodati po želji suvo ili sveže voće. Bićete osveženi, siti, prepuni energije i daćete svom organizmu sve što mu je neophodno od hranjivih materija.

Da li ovsene mekinje ili pahuljice? Šta je zdravije?

Pahuljice su nastale omekšavanjem zrna parenjem, potom se presuju, a naposletku i suše. Bez obzira što mekinje poseduju više vlakana i što su manje kaloričnije od pahuljica, nikako ne treba zapostaviti ovaj odličan izvor minerala i vitamina.

U Škotskoj je kaša od ovsa oduvek bila obavezan doručak, zbog čega su, navodno, Škoti toliko dugovečni i snažni. Iako je ovo legenda, moć koju ovsene pahuljice imaju, nimalo nije za potcenjivanje ili zanemarivanje. Od vitamina najviše sadrže tiamin, koji je glavni “krivac” za pravilno regulisanje velikog broja telesnih funkcija: od nervnog sistema, pa preko metabolizma, do kompletnog kardiovaskularnog sistema, mišića i uopšte tkiva u organizmu.

Od minerala najzastupljenije su masne kiseline i mangan, koji kao antioksidans učestvuje u metaboličkim procesima u telu, proizvodi kolagen, odnosno odličan je za revitalizaciju i regeneraciju kože. Takodje treba navesti i fosfor, magnezijum, bakar, cink, gvoždje, potazijum i kalcijum, koje ovsene pahuljice sadrže u nešto manjoj meri. Poput mekinja, i pahuljice su odličan izvor energije i poseduju umirujuća svojstva.

Šoljica ovsenih pahuljica dnevno može da smanji holesterol od 8 do 23%. Ako do sada niste imali prilike da isprobate ovsene pahuljice, počnite sa ovim proizvodom nemačke kompanije Fortin. Jedan od najjednostavnijih načina pripreme, a opet i veoma ukusan, je jutarnja ovsena kaša. Pahuljice možete da kuvate u vodi ili mleku sve dok se ne zgusnu (veoma brzo). Dodajte med ili neki drugi prirodni zasladjivač, cimet, a možete i suvo ili sveže voće. Za pripremu ove ukusne poslastice trebaće vam svega nekoliko minuta, a za konzumiranje par sekundi.

Ovsene mekinje i pahuljice Fortin su pravi izbor za vaše zdravlje.

Autor: Milica Tasovac